13 czerwca 2017
Konwersja, bardzo ważne słowo, jeżeli zaczynasz interesować się marketingiem internetowym. Bardzo ważne, jeżeli interesujesz się marketingiem w ogóle. Wyobraź sobie sytuację, w której masz biznes, chcesz go jak najlepiej wypromować i przeznaczasz na ten cel pewne środki. Oczywiste jest, że oczekujesz jak największego zwrotu z inwestycji (tym jest współczynnik ROI, kolejny skrót, który warto znać).
Twój budżet marketingowy zostaje odpowiednio rozdysponowany. Pewna kwota powinna zostać przeznaczona na działania SEM, czyli SEO i reklamę płatną (PPC), część na promocję w tak zwanym realu (choć granica coraz bardziej się zaciera). Chcesz, by każde Twoje konkretne działanie przełożyło się na konkretną akcję klienta. Współczynnik konwersji to podjęte przez klienta akcje podzielone przez ich skutek — najczęściej tym ostatecznym celem jest sprzedaż.
Przykład:
Na stronie swojego sklepu ustawiłeś okienko pop-up informujące o promocji. Większość klientów od razu go zamknie, ale w ciągu całego dnia w okienko kliknie 100 osób. 30 z nich zrobi zakupy pod wpływem Twojego pop-upa. Konwersja celu dla okienka wynosi 30%.
Najczęstszym, choć nie jedynym celem jest sprzedaż. To Twój oczywisty sukces, ale nie powinieneś się ograniczać tylko i wyłącznie do ukierunkowania na transakcje. Oto, jakie cele konwersji mogą przynieść realne zyski:
– zapis do newslettera
– polubienie fanpaga
– nawiązanie kontaktu przez formularz
– przejście do zakładki z promocjami
– rejestracja konta
– obejrzenie filmu reklamowego
– kliknięcie banera reklamowego
– zapisanie się do programu lojalnościowego
Przeczytaj też podobny artykuł: Współczynnik konwersji celu, czym jest i jak go obliczyć.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.