Co jest ważne dla polskiego klienta? Raport Customer Experience
13 czerwca 2019
Rynek e-commerce w Polsce z roku na rok przynosi coraz większe zyski. Co do tego, że polubiliśmy zakupy w Internecie nie ma żadnych wątpliwości. Jednak dlaczego tak jest? Odpowiedzi na to pytanie szukać należy w badaniu „E-Commerce w Polsce, Gemius dla e-Commerce Polska”.
Wiele firm wydaje tysiące, lub nawet i dziesiątki tysięcy, złotych na przeróżne formy reklamy. Oczywiście jest to jak najbardziej racjonalne działanie, bowiem najpierw należy znaleźć klienta i „powiedzieć” mu o naszej firmie.
Problemem może okazać się skłonieniem go do złożenia zamówienia. Jak to zrobić? Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu „E-Commerce w Polsce, Gemius dla e-Commerce Polska” wymienili trzy główne czynniki, które zachęcają ich do częstszego kupowania w sieci. Są to: niższe koszty dostawy (67% wskazań), krótszy czas oczekiwania na przesyłkę (32%) oraz większy wybór sposobów dostawy (26%).
Obecnie jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że mamy wybór. Jednak nie każdy sklep zdaje się o tym pamiętać i ogranicza dostawę do 2-3 sposobów. Najczęściej jest to: odbiór osobisty, Poczta Polska (list polecony ekonomiczny) oraz kurier Poczty Polskiej.
A jak wygląda idealny sklep? Oprócz wyżej wymienionych opcji dostawy, oferuje on: odbiór w punkcie (np. Paczka w RUCHu), odbiór w paczkomacie oraz dostawę „pod drzwi” (kilka firm kurierskich).
– O tym, jak duże znaczenie odgrywa dostawa do punktów i paczkomatów, można wywnioskować na podstawie wprowadzonej w ostatnim roku usługi Allegro Smart! W dzisiejszych czasach niezwykle ważne jest natychmiastowe reagowanie na trendy i oczekiwania kupujących – jest to warunek efektywnej walki rynkowej z konkurencją – tłumaczy Wojciech Kliber, Wiceprezes Zarządu Sendit S.A.
Ze sposobem dostarczenia przesyłki powiązany jest oczywiście jej koszt. Może się okazać, że dwa kremy ze sklepu X kosztują mniej, niż oferowany przez ten sklep koszt przesyłki. W takim wypadku klient może zrezygnować z zakupów, bowiem stają się one nieopłacalne.
Warto zastanowić się również nad wprowadzeniem darmowej dostawy. Aż 50% respondentów odpowiedziało, że brak kosztów przesyłki skłoniłby ich do częstszych zakupów on-line.
Dla klienta istotny jest również czas oczekiwania na zamówiony towar. Według badania aż 62% osób dokonujących zakupów w sieci wskazało, że robiłoby to częściej, gdyby ich przesyła trafiała do nich w ciągu 24 godzin.
Źródło: interaktywnie.com
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Mariusz napisał:
13 czerwca 2019
Ciekawy artykuł, a trudno się na niego dostać. Z planety seo kieruje do Was na adres z https://, a tu jest jakiś problem z certyfikatem 🙂
Wiolka napisał:
26 lipca 2019
Opisane w artykule przyczyny są głównymi, ale z tego co widzę (nawet po znajomych) to oprócz różnego sposobu dostawy i taniej przesyłki liczą się jeszcze bonusy takie jak darmowe próbki czy nawet gadżety reklamowe – długopisy, torby itp. 🙂