06 czerwca 2018

7 skutecznych sposobów na zdobycie klienta premium dzięki SEO – porady dla e-commerce

Obecnie, kiedy mówimy o pozycjonowaniu, mamy na myśli głównie pozycjonowanie strony w internecie. Warto jednak zwrócić uwagę na pierwotne znaczenie tego słowa, które odnosiło się do utrwalenia określonego wizerunku marki. Pozycjonując markę w kategoriach premium, możemy pozwolić sobie na wyższe ceny. Oczywiście za marką powinna iść jakość produktu czy usługi. Jednak pozycjonowanie w kategoriach ekskluzywności, wyjątkowości pomoże w uzasadnieniu wyższej ceny.

Marka, która chce podjąć walkę o lepiej płacących klientów, powinna się dobrze przygotować na etapie tworzenia strony. Wtedy jej późniejsza optymalizacja i pozycjonowanie mogą zaowocować nie tylko większą ilością odwiedzin, ale i wzrostem sprzedaży. Strategia seo dla klienta premium ma sens, kiedy spójna jest cała strategia. Ważnymi czynnikami są: oprawa wizualna, dobrej jakości zdjęcia czy content na stronie. W innym przypadku zmniejszy się szansa na realną konwersję, nawet w przypadku wysokich pozycji i zwiększenia ruchu na stronie.

Poniżej przedstawiam 7 kluczowych czynników. Warto zwrócić na nie uwagę przy tworzeniu strategii seo nastawionej na klienta premium.

  1. Maksymalne ułatwienie zakupów w mobile — więcej niż responsywny szablon
  2. Słowa kluczowe dostosowane do grupy docelowej
  3. Przemyślana strategia długiego ogona
  4. Maksymalne uproszczenie drogi do koszyka
  5. Link building z potencjałem marketingowym
  6. Sprzedaż omnichannel — optymalizacja wszystkich kanałów sprzedażowych
  7. Zwiększona dbałość o wizerunek

1. Maksymalne ułatwienie zakupów w mobile — więcej niż responsywny szablon

To, że responsywność witryny jest kluczowa dla pozycjonowania w Google, zapewne słyszałeś już miliony razy. Nie da się jednak ominąć tego punktu, gdy mówimy o jakiejkolwiek sprzedaży w internecie. Udział sprzedaży w mobile stale rośnie i nie jest tajemnicą, że ten trend będzie się utrzymywał. W praktyce oznacza to, że strona nie tylko musi być responsywna i dobrze się prezentować — musi być też przystosowana do wygodnych zakupów.

Elementy, o które warto zadbać:

  • wygodne płatności mobilne — blik, paypal, szybkie przelewy
  • możliwość szybkiej rejestracji/logowania się do sklepu — np. via facebook lub google
  • szybkość ładowania się strony
  • maksymalnie uproszczona droga do realizacji zakupów
  • zmniejszenie wagi zdjęć i… ich ilości. Zbyt duża ilość ujęć może rozpraszać i obciążać stronę. Pokazanie produktu z przodu i najważniejszych detali/funkcji może okazać się wystarczające

Link do pełnej infografiki: https://www.bigcommerce.com/blog/wp-content/uploads/2017/09/mobile-commerce-infographic.png?x55279

2. Słowa kluczowe dostosowane do grupy docelowej

Słowa i frazy kluczowe powinny odzwierciedlać strategię marketingową marki. Jeżeli polityka cenowa zakłada ceny wyższe niż konkurencja, strategia seo pomoże w dotarciu do klienta, dla którego drogi produkt będzie wręcz pożądany. Użytkownik, który trafił na stronę w poszukiwaniu „unikatowej biżuterii na dzień matki”, nie opuści strony z powodu ceny kolczyków. Przecież szukał unikatowego, wyjątkowego prezentu, a wiadomo, że za limitowane, małe serie warto zapłacić więcej. Ta strategia zadziała, jeżeli marka dba o spójny wizerunek i podkreśla swoje atuty, w tym przypadku małą skalę produkcji, ograniczoną dostępność.

Słowa, na które warto zwrócić uwagę:

  • unikatowy
  • wyjątkowy
  • najlepszy
  • fair trade
  • luksusowy
  • limitowany
  • oryginalny
  • prawdziwy
  • niezawodny
  • solidny
  • markowy

 

Uwaga: W przypadku wyrażeń odnoszących się bezpośrednio do konkretnych cech (fair trade, organiczny, solidny) produkt powinien odpowiadać na konkretne potrzeby.

3. Przemyślana strategia długiego ogona

Czy wiesz, że 50% wyszukiwań to 4 słowa lub więcej? Co to dla Ciebie oznacza? Krótkie frazy bardzo często obstawione są przez dużych graczy obsługiwanych wydających potężne nakłady na pozycjonowanie. To, że przy mniejszym budżecie można osiągnąć rewelacyjne rezultaty za pomocą long tail, wiadomo od dawna. Jest to jednak sposób, by wczuć się w potrzeby klienta, odpowiedzieć na jego oczekiwania. Tutaj sprawdzi się odpowiednia strategia content marketingowa, artykuły sponsorowane czy blog firmowy. W przypadku bardziej wymagającego, ale też dobrze płacącego targetu nie warto żałować środków na wyczerpujące opisy produktów.

Czytaj więcej: https://www.wordstream.com/blog/ws/2015/10/06/smx-east

4. Maksymalne uproszczenie drogi do koszyka

W przypadku dóbr luksusowych czy premium dużą rolę odgrywa doświadczenie zakupu. W przypadku transakcji offline są to ekskluzywne butiki w dobrej lokalizacji, piękne salony sprzedaży czy showroomy. Wszystkie elementy mają na celu uprzyjemnić proces zakupowy. Można to z łatwością odnieść do zakupów online. Estetyczna strona, prosta nawigacja i żadnych zbędnych elementów podczas wykonywania transakcji pomogą zdobyć przychylność użytkownika i zmienią go w Twojego klienta. Wszelkie formularze powinny zostać maksymalnie uproszczone, a prośba o zapis do newslettera czy pop-upy nie powinny rozpraszać. Jak wspomniałem wcześniej, przyda się także ułatwienie finalizacji zakupów.

5. Link building z potencjałem marketingowym

Artykuły sponsorowane, linki zdobyte dzięki współpracy z influencerami czy informacje prasowe to dobra okazja, by zadbać o wizerunek marki. Szczególnie ważna jest tu jakość przekazu. Nie liczy się jedynie zdobycie linka, ale też budowanie odpowiedniej aury wokół brandu czy produktu.

6. Sprzedaż omnichannel — optymalizacja wszystkich kanałów sprzedażowych

Zapomnijmy o sprzedaży online tylko na stronie. Klienci, którzy lubią zakupy w wielu kanałach, wydają 3 razy więcej. To dobra informacja dla marek poszukujących klienta premium. Z drugiej jednak strony, oznacza to konieczność pełnej optymalizacji social media. Warto przeznaczyć dedykowaną osobę do sprzedaży via facebook, instagram, pinterest czy aplikację mobilną. W kontekście social media pamiętajmy o nowej strategii facebooka — jeżeli chcesz zasięgu, musisz zainwestować w reklamę. Inwestycja zwróci się, jeżeli sama reklama zostanie odpowiednio stargetowana i skonstruowana. Jeżeli w Twoim zespole nie ma specjalisty znającego mechanizmy Facebook Ads, przed wypuszczeniem pierwszej reklamy warto zainwestować w szkolenie dla pracowników. W ten sposób budżet reklamowy zostanie optymalnie wykorzystany i nie będziesz martwić się o przepalanie budżetu.

Uwaga: Pamiętaj, że jednym z kanałów sprzedaży ciągle jest telefon. Z roku na rok zwiększa się udział połączeń bezpośrednio z wersji mobilnej witryny. Upewnij się, czy numer telefonu na Twojej stronie jest klikalny.

Czytaj więcej: https://iterable.com/blog/34-essential-omni-channel-marketing-stats-you-need-to-know/

7. Zwiększona dbałość o wizerunek

W przypadku produktów premium podczas procesu zakupowego ważna jest nie tyle realna wartość produktu, ile wartości związane z poczuciem prestiżu, wyjątkowości. To dlatego kontekst, w jakim pojawia się marka jest szczególnie ważny — bezpośrednio wiąże się on z potencjałem zakupowym. Klienci premium w większym stopniu zwracają uwagę na opinie o produkcie, także w internecie. Jest to logiczne. O ile marka o silnie zaznaczona w świadomości konsumenta jako luksusowa (LV, Tiffany, Cartier, Ferrari) nie musi martwić się o pojedynczą negatywną opinię — tak umówmy się — nie kierujemy marketingiem internetowym Diora. Dlatego ważne jest z jednej strony angażowanie klienta, zachęcenie do chwalenia się zakupem w mediach społecznościowych (instagram!), marketing szeptany, ale też monitoring opinii. Szybka reakcja na potencjalny kryzys wizerunkowy może pomóc w zwiększeniu świadomości marki potencjalnego klienta.

Tyle na dziś. Temat pozycjonowania dla marki premium jest rozbudowany, dlatego tutaj zostały umieszczone porady dedykowane dla branży e-commerce. Podstawowe założenia pozostają jednak zawsze te same. Mam więc nadzieję, że niezależnie od tego, jaką działalność reprezentujesz, znalazłeś tu inspirację. Będę Ci wdzięczny za podzielenie się swoimi pomysłami w komentarzu.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Powiązane wpisy

Komentarze

  • Radek napisał:

    07 czerwca 2018

    Czy rzeczywiście warto się bawić długim ogonem?

    Odpowiedz
  • Jakub Wasielewski napisał:

    07 czerwca 2018

    @Radek – Budowanie ruchu z długiego ogona to czasem nawet 90% całego ruchu, który konwertuje .

    Odpowiedz
  • Paulinka napisał:

    11 czerwca 2018

    Z długim ogonem masz tutaj rację, gdyż takie frazy mają najlepszy odbiór przez klientów. Dlatego więc im dłuższy ogon tym lepiej, gdyż często użytkownicy szukają czegoś konkretnego. A jeśli nie szukają już czegoś ogólnikowo to mają już pewną wiedzę na dany temat. Prawdopodobieństwo zakupów jest więc na wyższym poziomie 😉

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij