pomoc

17 maja 2022

5 powodów, dla których powinieneś zatrudnić specjalistę SEO

W sieci możecie znaleźć wiele porad, dzięki którym praca nad stroną internetową może wydawać się zawsze w Waszym zasięgu. My sami, tutaj na blogu publikujemy różnego rodzaju porady, które mają pomóc we wdrażaniu zmian na stronie. Niestety musimy zaznaczyć, że to wszystko jest „do czasu”. Okazuje się bowiem, że nie zawsze można poradzić sobie samemu lub przy pomocy dostępnych materiałów, gdy nie ma się odpowiedniej wiedzy z zakresu SEO.

pomoc

No dobrze, w takim razie kiedy powinniście zdecydować się na zatrudnienie specjalisty SEO?

Spis treści:

  1. Google nie indeksuje witryny​
  2. Migracja danych, przeprojektowywanie
  3. Spadek ruchu organicznego
  4. Działania ręczne
  5. Brak pozytywnych efektów działań SEO

1. Google nie indeksuje witryny

Zaczynamy od problemu, który nie dotyczy jedynie nowych witryn. Bardzo często dotyka on również strony, które były modyfikowane np. dodawano na nie nowe podstrony. Często dzieje się tak, że Google nie chce ich zaindeksować. Dlaczego? Powodów może być kilka, mogą one się również ze sobą łączyć. Właśnie dlatego trudno jest samodzielnie ustalić, czy winna jest struktura strony, parametry URL, a może zduplikowana treść. W tym przypadku najlepiej jest zgłosić się do specjalisty, ponieważ jego wiedza powinna pozwolić na ustalenie przyczyny takiego stanu rzeczy.

2. Migracja danych, przeprojektowywanie

Wprowadzanie na stronie poważnych modyfikacji wiąże się niestety z ryzykiem. Zmiany w domenie witryny, platformie CMS, układzie strony, nawigacji, czy też adresach URL mogą prowadzić do spadków widoczności strony. Jeśli masz już jakieś pozycje, a tym bardziej jeśli są one dobre, to koniecznie skonsultuj takie działania ze specjalistą SEO. Sam programista, który będzie zajmował się migracją danych, niekoniecznie musi mieć wiedzą pozwalającą mu ocenić, czy jego ruchy odbiją się na wynikach w wyszukiwarce Google. Specjalista SEO może przygotować plan, którego wdrożenie ograniczy ryzyko utracenia pozycji. Będzie on także w stanie obserwować i analizować jak wprowadzone zmiany zadziałały na ruch organiczny.

3. Spadek ruchu organicznego

Obserwujesz jakie wyniki osiąga Twoja strona i zauważasz, że nagle/od jakiegoś czasu zaczyna zmniejszać się ruch organiczny? Problemy techniczne programu raportującego, zmiana trendów sezonowych, spadki po zmianach wprowadzonych na stronie, a może coś jeszcze innego? Tutaj powodów może być naprawdę sporo, ale ważne jest to, że można pracować nad zniwelowaniem tych spadków. Potrzeba jednak do tego odpowiedniej wiedzy. Tak, to jest kolejny moment, w którym trzeba postawić na specjalistę SEO. To on powinien przeanalizować trendy ruchu w wyszukiwarce i ustalić najbardziej prawdopodobną przyczynę pojawienia się spadków. Kolejnym krokiem powinno być przygotowanie drogi do skorygowania spadków.

4. Działania ręczne

Spadki ruchu organicznego mogą być spowodowane opisywanymi powyżej działaniami ręcznymi wprowadzanymi na stronie.

Trzeba więc koniecznie ustalić, które dokładnie działania stoją za spadkami, a następnie należy wytyczyć strategię do naprawy. Samo ustalenie, na których podstronach pojawia się problem, a później wprowadzanie odpowiednich kroków jest procesem. Niestety nie zawsze da się wszystko zrobić „od ręki”. Właśnie tutaj znowu jest pole do pracy dla specjalisty SEO.

5. Brak pozytywnych efektów działań SEO

Pracujesz z jakimś specjalistą od SEO, być może takim, który nie ma zbyt wielkiego doświadczenia? Samodzielnie ustaliłeś strategię i starasz się ją wdrażać? A może już po prostu nie masz sił zajmować się tym tematem, ale chcesz, żeby strona rosła? W każdym z tych przypadków możemy znowu podpowiedzieć to samo – potrzebny Ci dobry specjalista SEO. To jego zadaniem będzie przeanalizowanie dotychczasowych założeń, wyciągniecie wniosków i ustalenie nowej ścieżki, którą można podążać na szczyt wyników wyszukiwania Google.

Trzeba tu jednak zaznaczyć, że jednorazowe proszenie o pomoc też nie do końca jest rozwiązaniem. Może się okazać, że specjalista ustali błędy, ale nie dostanie szansy na ich skorygowanie. Często bywa również tak, że zatrudniacie osobę do pomocy, a po tym jak spadki się skorygują to od razu rezygnujecie z dalszej współpracy.

Jakie wynikają z tego zagrożenia? Przede wszystkim błędów na stronie może pojawiać się wiele i to w różnych odstępach czasu. Zatrudnianie ciągle nowego specjalisty do ich usuwania może wprowadzać ogromny chaos, który będzie miał bardzo negatywny wydźwięk. Nie będziecie również mieli ciągłości w prowadzeniu strategii SEO.

Dlatego też według nas najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie jednej, sprawdzonej osoby od SEO lub skorzystanie z usług agencji takiej jak nasza 🙂 Podjęcie takiej długofalowej współpracy powinno zagwarantować Wam stałe wzrosty, szybkie usuwanie problemów i regularne przeciwdziałanie spadkom. Pamiętajcie, by nie rozliczać agencji już po pierwszym miesiącu! To zdecydowanie za krótki okres, by móc wprowadzić wszystkie zmiany i zobaczyć efekty wdrożonych strategii.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Agnieszka Gębicz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij