18 marca 2019

10 porad jak skutecznie zwiększyć ruch na stronie

Nie ma chyba osoby, która zakładałaby stronę internetową i nie myślała o pozyskaniu jak największej ilości odbiorców. Niestety, w dzisiejszych czasach, gdy konkurencja w sieci stale rośnie wcale nie jest to łatwe. Jednak My znamy kilka wskazówek, które potrafią zwiększyć ruch na stronie. Tak więc zapraszamy do lektury!

Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Systematyczność
  3. Zasady SEO
  4. Social Media
  5. Współpraca z blogerami
  6. Komentarze
  7. Branżowe fora
  8. Bez negatywnych emocji
  9. Użyteczność i funkcjonalność
  10. Inwestuj w personal branding

1. Systematyczność

Zaczynamy od najtrudniejszej do wdrożenia zasady, ale za to jakże istotnej! Mianowicie, należy zapamiętać, że żadne działania nie przyniosą pożądanych skutków jeśli nie będą odbywały się regularnie. Zdajemy sobie sprawę z tego jak trudno jest wypracować nawyk samodyscypliny. Właśnie dlatego proponujemy przyjemną w zastosowaniu metodę easy-win. Polega ona na rozpoczynaniu dnia od łatwego do wykonania zadania, które nie zajmuje więcej niż 10 minut dziennie. Może to być chociażby opisywane poniżej stworzenie komentarzy do tekstów na blogu. Ukończenie zadania wprowadzi Cię w pozytywny nastrój i da impuls do zrobienia czegoś więcej. Proste? Pewnie, a jakie skuteczne przy tworzeniu nowych nawyków! Chcesz więcej? Nie ma problemu. Kolejnym niezawodnym sposobem kształtującym dobre nawyki jest tworzenie planu zadań i oczywiście wykonywanie zawartych w nim czynności.

Jednak jak wiadomo nie samą pracą człowiek żyje. W związku z tym, pamiętaj nagradzać się za wykonane ważnych czynności. Zaplanowane prezenty potrafią być niezawodną motywacją. Wiele ciekawych informacji na temat budowania samodyscypliny można znaleźć w dostępnych na rynku książkach takich jak “Siła Nawyku”, “Jak ruszyć z miejsca”, czy też “Zrobię to dzisiaj”. W publikacjach tego typu można znaleźć wiele ciekawych pomysłów na budowanie pozytywnych nawyków, które mają realny wpływ na nasz biznes.

Najważniejszym i największym triumfem człowieka jest zwycięstwo nad samym sobą – Platon

2. Wartościowa treść

O tej zasadzie wielu zapomina i tworząc stronę skupia się głównie na statystykach, a nie na czytelnikach. To dla nich warto stworzyć zakładkę blog, a także regularnie tworzyć wpisy odnośnie aktualności. Jeśli chodzi o bloga to pamiętaj, że ma on spory wpływ na zwiększenie ruchu. Za jego pośrednictwem możesz komunikować się z odbiorcami, także wchodząc z nimi w interakcję odpowiadając na komentarze. Blog daje również możliwość dokładniejszego opisywania proponowanych przez Twoją stronę produktów. Pozwala również na wzmocnienie linkowania wewnętrznego frazami exact match. Jeśli chcemy, by nasz blog był stworzony w sposób profesjonalny to musimy zainwestować w specjalne narzędzia. Tutaj może to być np. Senuto, Semstorm czy też Ahrefs. Poniżej przedstawiamy grafikę ukazującą jak wpisanie jednego wyrazu daje co najmniej kilkanaście przykładowych tematów, które mogłyby znaleźć się na naszej stronie.

Takie możliwości daje funkcja Questions z narzędzia Ahrefs bazująca na pytaniach, które internauci najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Google. Temat podany na tacy, więc wystarczy zabrać się za kolejny punkt z listy zadań na dziś i stworzyć nowy wpis. Przy tej pracy pamiętaj, by dostosować język treści do swojego odbiorcy, którego musisz sobie wcześniej jak najdokładniej wyobrazić. W tym celu również niezawodne będą narzędzia analityczne takie jak:

Ważna rada! Nie publikuj tekstu od razu. Odczekaj chwile, przeczytaj go jeszcze raz, bądź poproś o ocenę inną osobę. W ten sposób dowiesz się, czy Twoje myśli są czytelne dla innych i czy przypadkiem ich nie zanudzą.

3. Zasady SEO

Powyższe treści powinny być tworzone w myśl zasad pozycjonerskich. Będzie to miało szczególne znaczenie przy stale zmieniających się algorytmach wyszukiwarki Google. Jak się do tego zabrać? Jeśli nie masz wybranego tematu to rozpocznij jego poszukiwania od analizy pozycji fraz, po których wyszukiwana jest strona.

To pierwsze wyjście. Możesz za jego pomocą wciągnąć daną frazę na wyższą pozycję lub ustabilizować dotychczasową. Możesz jednocześnie realizować inną drogę. Opiera się ona na sprawdzaniu panujących trendów fraz poradnikowych. Pisanie na modne tematy, które aktualnie budzą zainteresowanie może zdecydowanie wpłynąć na ruch na Twojej stronie i dodatkowo będziesz budował wizerunek eksperta. Zarówno do realizacji tego punktu jak punktu drugiego zdecydowanie przydadzą Ci się poniższe narzędzia:

  • Trendy Google https://trends.google.pl/trends/
  • Ahrefs https://ahrefs.com
  • Buzzsumo https://app.buzzsumo.com/
  • Answer the public (https://answerthepublic.com/
  • Senuto http://senuto.com/
  • Semstorm http://semstorm.com/
  • Ubersuggest https://neilpatel.com/ubersuggest/
  • Keawordtool https://keywordtool.io/

Po poznaniu trendów należy przeprowadzić solidny research. Bez niego nie ma szans na napisanie rzetelnego tekstu, który będą chętnie czytać użytkownicy.

Jeśli nie przemawiają do Ciebie te rozwiązania, to proszę bardzo. Mamy jeszcze trzecie. Mianowicie stwórz artykuł o nowości, która pojawiła się na Twojej stronie. Możesz również opisać wydarzenie, w którym ostatnio brałeś/aś udział.

No dobrze. Masz już tekst? Teraz musisz go zoptymalizować dla użytkowników. Pomogą Ci w tym narzędzi sprawdzające poprawność tekstu, podające liczbę znaków, a także oceniające jego czytelność. Pamiętaj jednak by nie polegać na nich w 100%! O to kilka propozycji:

  • Languagetool
  • Hemingwayapp i jego polski odpowiednik Jasnopis
  • Wordcounter
  • Copyscape

Stworzone treści dobrze jest opatrzyć również zdjęciami. Super, jeśli masz własne. Jeśli nie należysz do grona takich szczęśliwców to możesz korzystać z darmowych lub płatnych banków zdjęć, których w sieci funkcjonuje cała masa. Kolejnym krokiem jest… publikacja i dystrybucja 🙂

4. Social Media

Już na samym wstępie należy zapamiętać, że świat social media nie kończy się na Facebooku! Do dyspozycji jest jeszcze chociażby Instagram, czy Twitter. Każdy z tych kanałów ma swoją grupę odbiorców. Budowanie marki za pośrednictwem portali społecznościowych to sprawdzona strategia, która daje bardzo realną możliwość zwiększenia ruchu na stronie. Model dystrybucji treści obecnie przedstawia się następująco:

Źródło: http://spinsucks.com/communication/pr-pros-must-embrace-the-peso-model/

Media paid to:

  • artykuły sponsorowane umieszczane na portalach branżowych
  • treści eksperckie znajdujące się w prasie specjalistycznej
  • Facebook add

Earned media (pozyskane):

  • publikacje o Twojej osobie prowadzonej przez Ciebie działalności;
  • udostępnianie Twoich treści w SM;
  • wzmianki o Twoich artykułach;

Shared Media (udostępnione):

  • udostępnianie treści w mediach społecznościowych;
  • tzw marketing szeptany np. na forach;

Media owned (własne):

  • blog/vlog;
  • prowadzona strona internetowa;
  • własne profile w social media;

Ważna zasada: Nie publikuj wszędzie i dla wszystkich! Pamiętaj o odbiorcy, którego udało Ci się określić. Teraz sprawdź gdzie go możesz spotkać i właśnie tam umieszczaj artykuły. Jeśli zbudowałeś stałą grupę czytelników to stwórz dla nich grupę np. na Facebook. Tam będziesz mógł wypowiadać w roli eksperta.

5. Współpraca z blogerami

Blogi to bardzo dobrze prosperujące małe firmy. Współpraca z nimi może polegać np. na tworzeniu wpisów gościnnych, za pomocą których można wypromować własną markę. Brzmi prosto. Niestety w praktyce trzeba się przy tym zagadnieniu nieco natrudzić. Po pierwsze należy szukać blogerów związanych z naszą tematyką. Następnie, znalezione propozycje trzeba przeanalizować pod odpowiednim kontem. Na co zwracać uwagę? Przede wszystkim na liczbę unikalnych użytkowników, liczbę odsłon i liczbę odwiedzin. Takie dane można znaleźć chociażby w Google Analytics:

Powyżej widok klasyczny i w wersji mobilnej

Pamiętaj, by brać pod uwagę zakres ok 3 miesięcy. Wówczas uzyskasz szerszy obraz działalności blogera. Biorąc pod uwagę tylko 1 miesiąc można trafić akurat na ten, kiedy był przeprowadzany jakiś konkurs. On automatycznie zwiększa liczbę odsłon, która w innym przedziale czasu mogła być znacznie mniejsza. Zwrócić uwagę możesz również na wiek, płeć, czy też miejsce pochodzenia odbiorców bloga. Takie dane przydadzą się głównie w przypadku gdy chcesz działać na terenie danego regionu.

Jeśli ustaliłeś już profil odbiorców bloga i wiesz, że jest on zgodny z Twoimi oczekiwaniami to sprawdź jeszcze kanały komunikacji samego blogera. Mowa tutaj oczywiście o Facebook, Instagram, Snpchat, Twitter, czy też Youtube. Ten ostatni również prowadzi swoje statystyki. Możesz poprosić blogera o ich udostępnienie. Wygląda to w ten sposób:

Źródło: https://www.socialboost.pl/statystyki-i-raporty-wyswietlen-na-youtube/

6. Komentarze

W przypadku blogów warto zainwestować jeszcze nieco czasu w pisanie komentarzy pod treściami, które są zbieżne z tematyką Twojej strony. Jeśli będą one wartościowe w sensie merytorycznym to również mogą skutkować zwiększeniem ruchu. Pamiętaj, że w tym podpunkcie nie chodzi o agresywne wstawianie linków odsyłających do swojej strony. Takim działaniem można wejść w przestrzeń aktywności blogera, co może mu się nie spodobać. Zamiast tego lepiej jest zostawiony komentarz podpisać swoimi danymi. Jeśli komuś się spodoba, to Cie odnajdzie. Możesz również po okresie regularnego komentowania napisać wiadomość do właściciela bloga o chęci nawiązania współpracy.

7. Branżowe fora

Są one nie tylko prawdziwą kopalnią wiedzy, ale również bardzo dobrym miejscem do zareklamowania własnej marki. Jeśli posiadasz specjalistyczną wiedzę z danego zakresu to możesz się nią podzielić, a przy okazji w treści lub stopce umieścić link kierujący do prowadzonej strony. Tutaj, tak samo jak w przypadku komentowania na blogach radzi się unikania agresywnej reklamy.

Gdzie szukać takich for? Najprościej i najszybciej będzie sprawdzić na Facebook, czy też Linkedln.

8. Bez negatywnych emocji

Przy pisaniu komentarzy, czy tworzeniu wpisów na forach bardzo ważne jest, by nie hejtować. Osób które zaczepiają i obrażają innych nikt nie będzie chciał śledzić. Co za tym idzie, szansa na wzrost ruchu drastycznie maleje.

9. Użyteczność i funkcjonalność

Te hasła odnoszą się do prowadzonej strony. Musi ona być jak najbardziej czytelna dla użytkownika. Nikt nie lubi poruszać się po witrynie, na której ciężko jest znaleźć interesującą nas kategorię. Takich stron się też nie poleca znajomym. Tak więc zakładki i dobrze dobrane kategorie to podstawa funkcjonalnej strony.

Dąż do przejrzystości na stronie. Jeśli będzie ona zbyt skomplikowana to potencjalny klient bardzo szybko z niej ucieknie. Nie każdy jest na tyle wytrwały, by przeszukać wszystkie wpisy z ostatnich kilku miesięcy, by znaleźć interesującą go informację. Jeśli Twoja strona oferuje rozmaite produkty, to stwórz na niej tzw lupkę. Będzie ona wielkim ułatwieniem dla odwiedzających stronę.

10. Inwestuj w personal branding

Marketing nie lubi stagnacji. Pracuj nad rozwojem marki jaką jesteś. Pokazuj się na spotkaniach branżowych, udzielaj się w mediach społecznościowych, a także regularnie usprawniaj swoją witrynę. To wszystko zapewni Ci większą rozpoznawalność. Tym samym łatwiej będzie zdobyć nowych odbiorców z marketingu organicznego. Promuj się również za pomocą wyżej opisanych mediów społecznościowych. Z tą jedną uwagą, że na samym początku zadaj sobie jedno, najważniejsze pytanie.

Mianowicie: z czym chcesz być kojarzony? Stare przysłowie “jak Cie widzą tak Cie piszą” sprawdza się tu idealnie. Pamiętaj, że wrzucane treści będą Cię definiowały. Właśnie dlatego wszystkie działania muszą być bardzo przemyślane. Działaj dla swoich użytkowników, a nie tylko dla statystyk. Chętnie dziel się wiedzą za pomocą różnych kanałów, a ruch na Twojej stronie będzie systematycznie wzrastał.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

Powiązane wpisy

Komentarze

  • Pomysłodawca - SuperBiznes.eu napisał:

    20 marca 2019

    Witam, po przeczytaniu wpisu spodziewałem się przedstawienia konkretnych przykładów lub porównań – co wykonano i po jakim czasie można zaobserwować efekt w wybranym narzędziu pomiarowym – Takie małe success Story

    Odpowiedz
  • Jakub Wasielewski

    Jakub Wasielewski napisał:

    21 marca 2019

    @Pomysłodawca – SuperBiznes.eu – fajnie że piszesz:) oczywiście mogłeś tak myśleć. Niektóre artykuły będą przedstawiane w formie success Story a inne będą napisane na podstawie naszych doświadczeń i wiedzy branżowej. Będziemy pamiętać o Tobie:). Pozdrawiam!

    Odpowiedz
  • Tomasz napisał:

    26 marca 2019

    Pierwszy punkt czyli systematyczność jest według mnie najważniejszy. Ciekawy jestem jak acta2 wpłynie na ruch na naszych stronach.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij