29 maja 2017
Content marketing, czyli marketing treści, jest przewodnią tendencją w SEO.
Właściwie dobrana strategia content marketingowa zapewni ci dobrą widoczność na tle konkurencji i wiernych odbiorców.
1. Publikuj regularnie.
Marketing treści to gra dla wytrwałych. Buduj systematycznie, małymi krokami swoją pozycję. Pozwól odbiorcy przyzwyczaić się do tego, że na twojej stronie zawsze znajdzie nowe, interesujące materiały. Będzie do ciebie wracał po więcej.
2. Stawiaj na unikalne treści.
Coraz więcej firm zauważa potencjał marketingu treści. Stawiaj na unikalne treści. Nie kopiuj, podejdź do każdego tematu ze świeżym podejściem. Pamiętaj, plagiat pogarsza Ci SEO!
3. Optymalizuj.
Sprawdź, czego szukają użytkownicy na twojej stronie za pomocą Google Analitics. Zastanów się, z jakimi treściami chcesz być kojarzony. Odpowiedź na potrzeby klienta. Słowa kluczowe nadal są ważne. Dopieść tagi, wygładź url, wgrywaj multimedia o odchudzonej wadze.
4. Dystrybuuj.
Wykorzystaj potencjał swojego contentu i poinformuj o nim swoją publiczność. Możesz do tego użyć mediów społecznościowych. Więcej o dystrybucji przeczytasz na zaprzyjaźnionym blogu: Seoninja.pl (link). Pochwal się szeroko, że robisz coś fajnego. Bo przecież możesz być z siebie dumny.
5. Zadbaj o użyteczność treści.
Po aktualizacji algorytmu Koliber coraz większe znaczenie ma wyszukiwanie semantyczne. Co to oznacza? Bardziej niż słowa kluczowe liczą się kontekst i odpowiedź na pytanie wpisane do wyszukiwarki.
6. Skup się na odbiorcy.
Częstym błędem w content marketingu jest skupienie się marki na sobie. Pokaż klientowi, że jest dla ciebie najważniejszy. Skup się na jego potrzebach. Pokaż, że wiesz, jak rozwiązać problem, z którym do ciebie przychodzi.
7. Publikuj różnorodne formaty.
Treść to nie tylko tekst. Coraz więcej marek w swojej komunikacji używa wideo, grafik czy notatek wizualnych.
8. Zaangażuj czytelnika.
Zwracaj się bezpośrednio do czytelnika, słuchacza czy widza. Pytaj się go o zdanie. Zachęć do zadawania pytań. Bądź ciekawy jego zdania, doświadczeń. Kiedy już uzyskasz reakcję — doceń ją, zacznij budować relację.
9. Dziel się wiedzą.
Twórz świadomie swój wizerunek profesjonalisty, buduj zaufanie. Zaimponuj klientowi wiedzą i daj się polubić. Bądź szczery. Dostęp do informacji jest obecnie nieograniczony, mało rzeczy jest obecnie wiedzą tajemną. Grunt, żeby odbiorca chciał poszerzać horyzonty razem z tobą.
10. Mierz efekty.
Marketing treści by był skuteczny, musi przynieść określone korzyści, np. więcej odwiedzin Twojej strony, więcej leadów, większe zyski. Testuj i eksperymentuj, by zobaczyć, co sprawdza się u Ciebie.
Co jest dla ciebie najważniejsze w marketingu treści?
Chcesz zainwestować w marketing treści i nie wiesz, od czego zacząć? Poznaj nasze rozwiązania (link do oferty na content).
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.