08 maja 2017

Teksty seo – 7 kroków do skutecznej treści pozycjonującej

Treści na stronie są kluczowym czynnikiem, który przyczynia się do pozycji w wynikach wyszukiwania. Każdy tekst umieszczony w witrynie może być kolejną cegiełką budującą widoczność w wyszukiwarkach. Teksty SEO są czasami błędnie mylone z tzw. preclami, tekstami o niskiej jakości, przeznaczonymi dla robotów wyszukiwarek. Prawdziwe teksty SEO nie mają z nimi nic wspólnego. Zobacz, jakie warunki powinien spełniać każdy tekst na Twojej stronie, żeby zdobyć i utrzymać wysoką pozycję w rankingu.

1. Unikalność.

Teksty na twojej stronie powinny być unikalne. Google surowo każe próby plagiatu, dlatego kopiowanie treści z innych stron jest ryzykowne i nieopłacalne. W przypadku zamówienia tekstu u zawodowego copywritera warto sprawdzić, czy zamówione artykuły na pewno są oryginalne. Służy do tego m.in. narzędzie Plagiarism Checker (http://smallseotools.com/plagiarism-checker/)

2. Użyteczność.

Teksty muszą spełniać swoje funkcje. Dobry tekst SEO przede wszystkim dostarczy odwiedzającemu tych treści, których szuka. Pomyśl, czego szuka użytkownik na Twojej stronie, jakie informacje są mu potrzebne. Potem zastanów się, jakie treści chcesz mu zakomunikować. Dokładnie w tej kolejności.

3. Poprawność.

Twoja witryna to Twoja wizytówka. Nawet gdyby nie byłby to czynnik wpływający na pozycjonowanie, to wstyd mieć teksty z błędami. Roboty wyszukiwarek odróżniają odmiany wyrazów w języku polskim i upychanie fraz kluczowych na siłę jest niewskazane. Żadne narzędzie nie zastąpi korektora, ale na własny użytek można wspomagać się np. narzędziem Language Tool (https://languagetool.org/pl/)

4. Jasność przekazu.

Wytyczne dla webmasterów są wyraźne — teksty powinny być pisane z myślą o czytelniku, nie wyszukiwarce. Prosty język i jasny przekaz wpłynie pozytywnie na doświadczenia użytkownika, co przełoży się na czas spędzony na stronie. To ostatnie to potężny wyznacznik jakości strony dla robotów wyszukiwarek. Łatwo sprawdzisz, przejrzystość tekstu dzięki narzędziu Hemingway (http://www.hemingwayapp.com/)

5. Atrakcyjna forma.

Lekkie pióro powinno być podstawowym wymaganiem wobec copywritera. O ile wobec własnych słów trudno o jakikolwiek obiektywizm, tak zamówiony tekst musi ci się po prostu podobać 🙂

6. Optymalizacja.

Pomimo, że teksty SEO na stronę powinny spełniać po prostu wszystkie warunki dobrego tekstu, nie wolno zapomnieć o optymalizacji pod kątem fraz kluczowych. Powinny one się pojawiać naturalnie, w sposób nienachalny. Słowa kluczowe ustalisz m.n. za pomocą Planera słów kluczowych Google. Uwzględnij też nagłówki i metatagi!

7. Webwriting.

Pisanie do internetu rządzi się własnymi prawami. Inaczej czytasz papier, a inaczej skanujesz wzrokiem ekran. Dokładnie tak — według badań w internecie skanujemy tekst, scrollując zawartość. Oczy zatrzymują się na wytłuszczonych elementach, dlatego tak dobrze sprawdzają się listy i czytelna struktura nagłówków.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

Jakub Wasielewski

W roku 2012 założyłem firmę The First i rok później zająłem 5 miejsce w Mistrzostwach Polski Pozycjonowania. Specjalizuję się w SEO i Content marketingu. Więcej o mnie sprawdź na jakubwasielewski.pl

Komentarze

  • Marian napisał:

    09 października 2018

    Pozycjonowanie i SEO są to najważniejsze rzeczy, które należy od razu brać pod uwagę przy projektowaniu strony internetowej. Na początku należy wziąć pod lupę SEO pod kątem konfiguracji strony w internecie. Jak strona jest dobrze skonfigurowana wówczas można ją pozycjonować. Pozdrawiam.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij