Blog marketingu internetowego

29 września 2017

Specjalista SEO – jak wybrać specjalistę do opieki nad stroną www?

Wybór specjalisty SEO jest sprawą najwyższej wagi. Można porównać to trochę do wyboru lekarza. Wszyscy wiemy, że na zdrowiu się nie oszczędza i jednocześnie nie zawsze mamy kompetencje, by sprawdzić wiedzę i umiejętności — co nie oznacza, że nie ma na to sposobów. Przedstawiamy krótką ściągawkę wymaganych umiejętności i kompetencji miękkich (które też się przydają każdemu senior seo specialist).

Dobry pozycjoner / specjalista SEO zna:

– wytyczne Google dotyczące wymagań wobec strony
– narzędzia wspomagające pozycjonowanie (Majestic, Ahref)
– najnowsze zasady skutecznego link buildingu
– metody optymalizacji witryny on site
– podstawowe zagadnienia z zakresu UX
– podstawowe języki programowania
– strategie White Hat SEO
– strategie Black Hat SEO (a także wie, czemu ich nie stosować)
– elementarne zagadnienia marketingowo/sprzedażowe
– sprawdzone źródła wiedzy o zmianach w algorytmach

Cechy dobrego specjalisty SEO:

– ciekawość i chęć do ciągłej nauki — SEO cały czas ulega zmianom
– dociekliwość – nie wystarczy czytanie po łebkach
– zdolność do analitycznego myślenia
– konsekwencja
– dyscyplina
– komunikatywność — obraną strategię trzeba wytłumaczyć klientowi
– szerokie horyzonty
– kreatywność — nieszablonowe myślenie przydaje się w przypadku skomplikowanych problemów

Najlepszy specjalista SEO to taki, który ma solidne przygotowanie merytoryczne do wykonywanej pracy. Jednocześnie nie przywiązuje się za bardzo do raz zdobytych informacji i śledzi na bieżąco zmiany w algorytmach, trendy i nowe rozwiązania. Konkurencja nie śpi, więc i opiekun Twojej strony musi pozostać czujny. Poza przygotowaniem technicznym i gotowością do współpracy z programistami, seo specialist umie wytłumaczyć Ci, czemu podejmuje właśnie takie, a nie inne decyzje. Powstrzyma Cię przed ryzykownymi zagraniami i spojrzy na Twoją branżę i jej klientów świeżym okiem. Podpowie rozwiązania, które mają związek nie tylko z widocznością witryny, ale też sprzedażą i konwersją.

Nieskromnie powiemy, że właśnie tacy są pozycjonerzy z agencji The First.

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź aby kontynuować. więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij