Blog marketingu internetowego

11 lipca 2017

Koszyk zakupowy – dlaczego zostaje porzucony?

Skuteczne pozycjonowanie to połowa sukcesu dla każdego sklepu internetowego. Tylko i aż połowa. To, czy akcja zakończy się sfinalizowaniem zakupu, zależy od wielu czynników. W idealnym świecie marketerów każda wizyta oznaczałaby kolejną udaną transakcję. Niestety, rzeczywistość wygląda nieco inaczej i klienci często rezygnują z kupna już na etapie pełnego koszyka. Chcę pokazać ci częste przyczyny, które odpowiadają za ten stan rzeczy i co możesz zrobić, by statystyki sprzedaży skoczyły w górę.

Porzucony koszyk to doskonała okazja, żeby poprawić swój proces sprzedaży!

Możliwe powody porzucenia koszyka

– Wysokie koszty przesyłki

Rozwiązanie: w miarę możliwości zmniejsz koszty przesyłki albo zaproponuj darmową dostawę od konkretnej kwoty zamówienia. Dobrym pomysłem są też okresowe rabaty na dostawę przy zakupie produktu określonej marki.

– Długa procedura zakupów

Rozwiązanie: im bardziej skrócisz czas potrzebny na wykonanie zakupów, tym lepiej. Nie utrudniaj życia swojemu klientowi!

– Brak możliwości finalizacji zakupów bez założenia konta

Rozwiązanie: rozważ usunięcie tej przeszkody. Zwłaszcza jeżeli z Twoich danych wynika, że to w momencie zakładania konta ucieka większość klientów. Rozważ logowanie się kontem połączonym z kontem na Facebooku lub koncie Google — logowanie zajmuje o wiele mniej czasu.

– Zbyt skomplikowana i chaotyczna strona

Rozwiązanie: drogo, ale skutecznie — jeżeli Twoja strona nie zachęca do zakupów, musisz podjąć drastyczne kroki, np.: przebudowę strony albo zmianę szablonu.

– Prowizja związana z konkretną formą płatności

Rozwiązanie: zlikwiduj prowizję. Wielu sprzedawców dolicza dodatkowe koszty za wybór płatności za pobraniem z uwagi na niefrasobliwość niektórych klientów. To nie jest prosty wybór, pozostawiam Ci sprawę do przemyślenia.

– Brak jasnych informacji o kosztach dostawy i polityce zwrotów

Rozwiązanie: wprowadź osobną zakładkę, która wyjaśni wszystkie wątpliwości klienta.

– Klient chciał tylko porównać ceny

Rozwiązanie: zastosuj remarketing. Jeżeli klient poważnie rozważał kupno, ale jeszcze bada rynek, zachęć go do powrotu na stronę. Może to być np.: reklama informująca o rabatach na określony produkt.

– Za długi czas wysyłki

Rozwiązanie: w zależności od rodzaju sklepu można zastosować kilka trików. Jeżeli zamawiasz towar od zewnętrznych dostawców, rozważ wynajem większego magazynu. Jeżeli to nie jest możliwe lub jesteś też producentem uzależnionym od swojej mocy przerobowej — uczyń z oczekiwania na przesyłkę atut. Pokaż klientowi, że tworzysz dla niego coś specjalnego, na co warto poczekać.

– Za wysoka cena

Rozwiązanie: zainwestuj w dobrej jakości opisy produktów, które pokażą klientowi, że to, co kupuje, jest warte swojej ceny. Zamów estetyczne zdjęcia, które pokażą produkt z najlepszej strony. Uzasadnij cenę jakością.

Jak widzisz, choć jest wiele powodów, dla których koszyk zostaje porzucony, to masz całkiem duże pole do popisu, by zwiększyć sprzedaż i przekonać klienta, by z Tobą został. Życzę Ci samych pełnych koszyków! 🙂

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź aby kontynuować. więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij