Blog marketingu internetowego

19 października 2017

Jak promować sklep internetowy? Sprawdzone strategie dla e-commerce.

Sposób promocji sklepu internetowego należy dopasować do typu branży, rodzaju asortymentu i odbiorcy. Inne czynniki wpływają na zakup w przypadku branży beauty, a inne sprawdzą się w przypadku nowych technologii i gadżetów. Pierwszym krokiem podczas ustalania strategii promocji sklepu online powinna być analiza dotychczasowych działań i ich efektów. Promocja sklepu powinna być dopasowana do konkretnego sklepu, jego sposobu działania, czasu wysyłki, ilości zatrudnionych w sklepie osób, budżetu… czynników jest naprawdę dużo.

Istnieje wiele sposobów na promocję sklepu internetowego. Najpopularniejsze z nich wiążą się bezpośrednio z:

– Pozycjonowaniem sklepu internetowego.
– Content marketingiem jako elementem strategii SEO.
– Social media marketingiem.
– Influencer marketingiem (także jako wspomaganie pozycjonowania).
– Płatną reklamą w formie AdWords, Facebook Ads itp.
– E-mail marketingiem.

Niezależnie od tego, jaka forma promocji będzie najmocniej wspierana, każdy sklep online powinien być świadomie pozycjonowany. Produkty wyszukiwane przez klientów w internecie są wyświetlane w wyszukiwarce w określonej kolejności. Większość klientów nie zagląda nawet na drugą stronę wyników wyszukiwania. Dlatego TOP 10 jest pierwszym celem dla fraz powiązanych z najważniejszymi produktami.

Ponieważ pozycjonowanie obecnie oznacza optymalizację całej witryny i promowanie jej całościowo, nie polecamy nastawienia się wyłącznie na kilka kluczowych produktów. By one ukazały się wysoko, konieczne jest wspieranie sklepu online holistycznie. Wszystkie największe sklepy internetowe są wspierane przez agencje SEO.

Czy pozycjonowanie wyklucza inne formy promocji sklepu internetowego? Przeciwnie, popularny content marketing, influencer marketing czy social media marketing — to wszystko są działania marketingowe bezpośrednio wpływające na pozycjonowanie strony. Samo pozycjonowanie to też nic innego, jak marketing internetowy w wyszukiwarkach. Specjalista SEO pomaga właścicielowi sklepu w rozłożeniu akcentów na różne aspektu promocji sklepu online w sieci.

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

Komentarze

  • Agnieszka Owczarzak napisał:

    15 listopada 2017

    O zagadnieniach zawartych w tym wpisie można by było całą stronę zapełnić 🙂 Przeciętny Kowalski zatrzyma się na słowie e-commerce i nie pójdzie dalej, a ktoś kto jakkolwiek porusza się w branży nie znajdzie we wpisie nic konkretnego.
    Na początek najważniejsze, aby sprawdzić jakie słowa kluczowe wpisują nasi klienci i odpowiadać na ich potrzeby.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź aby kontynuować. więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij