08 grudnia 2017

Co to jest SEO i SEM – najważniejsze informacje

SEO i SEM to dwa najważniejsze pojęcia związane z pozycjonowaniem. Na pewno zetknąłeś się z nimi, jeżeli choć trochę interesujesz się marketingiem internetowym, nowymi technologiami lub prowadzisz jakąkolwiek działalność w internecie.

SEO (ang. search engine optimization)
Pozycjonowanie stron internetowych, także za pomocą ich optymalizacji. Pozycjonowanie za pomocą SEO skupia się całkowicie na zwiększeniu widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego (bezpłatnego).

SEO to dziedzina, która bardzo szybko się rozwija i choć podstawy związane z optymalizacją samej strony pozostają z grubsza podobne, to podczas nauki samodzielnego pozycjonowania warto sprawdzać aktualność źródeł. Po aktualizacjach algorytmów Google takich jak Panda, Pingwin czy Koliber, wiele starszych technik straciło rację bytu. Black Hat SEO, czyli spamerskie, nieuczciwe praktyki, są coraz skuteczniej wychwytywane.

Poczytaj też:

Black Hat SEO;
White Hat SEO;
Co to jest optymalizacja strony i na czym polega.

Od dłuższego czasu zalecanymi metodami pozycjonowania są content marketing, influencer marketing i rozważny link building. Aktualne zalecenia znajdziesz zawsze na stronie google dla webmasterów (https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=pl).

SEM (ang. search engine marketing)
Pojęcie bardziej rozbudowane. SEM to ogół technik związanych z marketingiem w wyszukiwarkach. Obejmuje jednocześnie wyniki organiczne (SEO) i płatne (PPC).
Do działań SEM należą między innymi kampanie AdWords.

Nie da się ukryć, że reklama w internecie wymaga odpowiedniego budżetu. Odpowiednio zoptymalizowana kampania potrafi jednak przynieść pożądane efekty. By jednak inwestycja się zwróciła, najlepiej zwrócić się do specjalisty. Wiele osób po kilku samodzielnie przeprowadzonych akcjach zniechęca się do PPC. Ryzyko zmniejsza podjęcie współpracy z agencją SEM. Najlepsze z nich to te będące Partnerem Google (https://www.the-first.pl/akademia-google-partners-co-to-jest-i-jakie-daje-korzysci/).

Wbrew pozorom, nie trzeba wybierać między SEO a SEM (mylonym często z PPC jako takim). Oba podejścia się uzupełniają. W zależności od środków i wyznaczonego celu możesz na bieżąco korygować strategię.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Komentarze

  • Paweł napisał:

    26 marca 2018

    Bardzo fajny wpis, w którym znajdują się definicje o SEM i SEO! 🙂 Branża ta jest bardzo rozwojowa i można na niej nieźle zarobić 😉 Trzeba jedynie działać z głową i efektywnie wykorzystywać różnorodne formy reklamy 😉

    Odpowiedz
    • Sławek napisał:

      22 maja 2018

      Na pewno też trzeba mieć trochę szczęścia. Można powiedzieć, że dotyczy to każdej branży. Poza tym wydaje mi się, że w internecie jest mnóstwo sprzecznych informacji na temat SEO i SEM.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij